Jaguar Company 1922 – 1940
Ίδρυση
Η Swallow Sidecar Company ιδρύθηκε το 1922 Blackpool της Αγγλίας από δύο ενθουσιώδεις μοτοσικλετιστές, William Lyons και William Walmsley.
Με λίγους υπαλλήλους παράγουν και πουλούν με επιτυχία sidecars. Η επιτυχία τους ενθαρρύνει να σχεδιάσουν και να παράγουν ένα νέο αμάξωμα, για αυτοκίνητα πλέον, ξεκινώντας από το σασί Austin Seven.
Το 1926 η εταιρεία μετονομάζεται σε Swallow Sidecar and Coachbuilding Company.
Ο Lyons σχεδιάζει ένα spider (open two seater) Austin Seven καθώς και ένα κλειστό αμάξωμα.
Έτσι το 1927 ξεκινά με επιτυχία η παραγωγή αμαξωμάτων και η εταιρεία πλέον ονομάζεται Swallow Coachbuilding Company. Το 1928 η εταιρεία μετατοπίζεται στο Coventry για να είναι κοντύτερα στη καρδιά της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιχειρηματική ανάπτυξη τους επιτρέπει να αποφασίσουν το 1929 να λάβουν μέρος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου το “London Motor Show”. Τρία νέα μοντέλα Swallow εμφανίστηκαν το 1929 σε σασί Standard, Swift και Fiat.
Tο 1929 επίσης ο John Black από την Standard-Triumph και ο William Lyons πραγματοποίησαν ένα μακροχρόνιο όνειρο και δημιούργησαν ένα μοναδικό σπορ αυτοκίνητο. Αυτό το πρώτο SS (Standard Swallow) ήταν ένα κομψό Roadster, μια προσπάθεια να φτιάξουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, ενδεχομένως με πρόθεση να αναδειχτεί σε αγώνες.
Το 1931 παράγουν το ανοιχτό διθέσιο αμάξωμα σε σασί Wolseley Hornet με 6-κύλινδρη μηχανή. Ακολούθησε και τετραθέσιο.
SS1 and SS2
Νέο αμάξωμα σχεδιάζεται με την επίβλεψη του Lyons ενώ τους κινητήρες και σασί προμηθεύονται από την Standard Motor Company. Το 1932 η πρώτη σειρά SS αυτοκινήτων ήταν διαθέσιμες στο κοινό:
SS 1 με εξακύλινδρο κινητήρα 2-λίτρων ή 2½-λίτρων με πλευρικές βαλβίδες, και το SS 2 με τετρακύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου με πλευρικές βαλβίδες. Αρχικά ήταν διαθέσιμο ως coupé και ένα sedan προστέθηκε το 1934, όταν το σασί τροποποιήθηκε για να είναι 2 ίντσες (50 mm) πιο φαρδύ.
S.S. Cars
Η επιτυχία της νέας σειράς οδήγησε σε εταιρικές αλλαγές. Ο William Walmsley ήθελε να εγκαταλείψει την επιχείρηση και αποφασίστηκε το κεφάλαιο του να αντικατασταθεί με κεφάλαια προερχόμενα από νέους μετόχους μιας νέας εταιρείας: την S.S. Cars Limited. Η νέα αυτή εταιρεία άρχισε να λειτουργεί την 1η Φεβρουαρίου 1934. Στη συνέχεια, η S.S. Cars Limited αγόρασε τις μετοχές της Swallow Coachbuilding Limited και στις 31 Ιουλίου 1934 η Swallow εκκαθαρίστηκε.
Από το Σεπτέμβριο του 1935 τα νέα μοντέλα παρουσίαζαν ένα νέο όνομα S.S. Jaguar.
S.S. 90
Το Μάρτιο του 1935 Το S.S. 90 είναι το πρώτο ανοικτό διθέσια σπορ αυτοκίνητο της νέας εταιρείας. Ονομάζεται έτσι λόγω της τελικής ταχύτητας 90 μίλια/ώρα (145Km/h). Αυτό το αυτοκίνητο χρησιμοποίησε τον εξακύλινδρο κινητήρα των 2½ λίτρων με πλευρικές βαλβίδες, σε ένα κοντύτερο σασί προερχόμενο από το SS 1 και μεταξόνιο από SS 2. Μόνο 23 παρήχθησαν.
Για να αντισταθμίσουν την κριτική για το SS90 “more show than go” (περισσότερο εμφάνιση από επιδώσεις) ο Lyons προσέλαβε τους William (Bill) Heynes και Harry Weslake. Ο Harry Weslake ανέλαβε την ανάπτυξη του κινητήρα. Ο Bill Heynes ήρθε ως επικεφαλής μηχανικός από την Hillman (προηγουμένως ήταν στην Humber). Ζητήθηκε από τον Weslake να επανασχεδιάσει τον κινητήρα των 70 ίππων 2 ½ λίτρων για να φτάσει τους 90 ίππους. Η απάντησή του ήταν με μια νέα κυλινδροκεφαλή με βαλβίδες επί κεφαλής που κατασκευάστηκε από την Standard ειδικά για την S.S.. Ο κινητήρας πλέον έβγαζε 102 ίππους bhp. O κινητήρας αυτός τοποθετήθηκε στα νέα S.S. Jaguar sports και σεντάν το 1936.
To S.S. Jaguar 2½-litre σεντάν με τον εξακύλινδρο των 102 bhp ανακοινώθηκε σε ένα εντυπωσιακό γεύμα για εμπόρους και τον τύπο στο ξενοδοχείο Mayfair του Λονδίνου στις 21 Σεπτεμβρίου 1935.
Το 1938 προστέθηκε ο κινητήρας 3½-λίτρων. Τα αυτοκίνητα 2½ και 3½ λίτρων μοιράζονταν το ίδιο σασί και σχεδιασμό αμαξώματος, με ένα ευρύτερο ψυγείο για τα 3½ λίτρα.
Το νέο 1½-λίτρων για το 1938 χρησιμοποίησε το ίδιο αμάξωμα με τα εξακύλινδρα αυτοκίνητα, αλλά σε μικρότερο σασί με καινούργιο κινητήρα των 1.776 cc με βαλβίδες επί κεφαλής.
S.S. 100
Το νέο spider έφερε τον τίτλο: S.S. Jaguar 100 με τελική ταχύτητα 100 μίλια/ώρα (160 Km/h). Κατασκευάστηκαν μόνο 198 με 2½-λίτρα και 116 με 3½-λίτρα.
Η παραγωγή αυτοκινήτων σταμάτησε το 1940 λόγω του πολέμου.