Jaguar Company 1940 – 1960

1940 – 1945

Μέχρι το 1940 η S.S. είχε δικά της αμαξώματα και σασί αλλά χρησιμοποιούσε μηχανές από τη Stantard.  

Ήταν πάντα στη σκέψη του Lyons, η εταιρία του να έχει έναν δικό της δυνατό και μοντέρνο κινητήρα. Κατά την διάρκεια του πόλεμου το εργοστάσιο είχε μετατραπεί σε μονάδα πολεμικής παραγωγής. 

Jaguar ΧΚ engine

Ο Lyons με τους William “Bill” Heynes, ως ο κύριος σχεδιαστής, βοηθούμενος από τον Walter “Wally” Hassan, αφοσιώθηκαν με πάθος εκτός ωραρίου και  σχεδίασαν ένα καινούργιο εξακύλινδρο κινητήρα ονομαζόμενο XK.

Ο κινητήρας αυτός είχε δύο εκκεντροφόρους επι κεφαλής και έμεινε στην παραγωγή από το 1948 μέχρι το 1984. Ήταν ο πυρήνας της επιτυχίας της εταιρείας μετά τον πόλεμο.

Στις 23 Μαρτίου 1945 οι μέτοχοι της S. S. Cars στη γενική συνέλευση συμφώνησαν να αλλάξουν το όνομα της εταιρείας σε Jaguar Cars Limited. Ο πρόεδρος William Lyons δήλωσε: “Αντίθετα με το S. S. το όνομα Jaguar είναι διακριτικό και δεν μπορεί να συνδεθεί ή να συγχέεται με οποιοδήποτε παρόμοιο ξένο όνομα.”

Ο νέος κινητήρας προοριζόταν να τοποθετηθεί σε ένα καινούριο sedan αυτοκίνητο με μοντέρνο σχεδιασμό που όμως ήθελε χρόνο για να ετοιμαστεί. Για το λόγο αυτό ο Lyon σχεδιάζει ένα sport νέο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ένα κοντό σασί από το MkV (που είναι η μεταπολεμική εξελιγμένη έκδοση των προπολεμικών SS Jaguar) και τοποθετεί τον νέο κινητήρα. Ο σκοπός του ήταν να δοκιμάσει και να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα ώστε αυτός να είναι πλήρως αξιόπιστος όταν θα τοποθετηθεί στο αναμενόμενο νέο sedan. Η προβλεπόμενη παραγωγή είναι 200 – 300 τεμάχια και για το λόγο αυτό τα αυτοκίνητα αυτά κατασκευάζονται από το εύκαμπτο αλουμίνιο καθότι είναι χειροποίητα. Οι επιδώσεις του κινητήρα σε αυτό το αυτοκίνητο είναι εξωπραγματικές για την εποχή και η εμπορική επιτυχία μοναδική. Έτσι το αυτοκίνητο αυτό που είναι το ΧΚ120 μπαίνει σε κανονική παραγωγή με το αμάξωμα πλέον από ατσάλι αλλά οι πόρτες και τα καπό παραμένουν να είναι αλουμινένια.

Για να αποδειχθούν στο ευρύ κοινό τόσο οι επιδώσεις όσο και η αντοχή του νέου κινητήρα γίνονται μοναδικά test που καταλήγουν στη συμμετοχή και νίκη του 24 ώρες του Le Mans το 1951. Η ανάγκη για καλύτερη αεροδυναμική και η ελάττωση του βάρους φέρνουν ως αποτέλεσμα την έκδοση XK120C (C= competition) ή όπως είναι γνωστό Jaguar C-type και φέρνει τη δεύτερη νίκη του 24 ώρες του Le Mans το 1953. Η εξέλιξη του μοντέλου είναι η Jaguar D-type με την οποία η Jaguar κατακτά 3 ακόμα νίκες στο Le Mans το 1955, 1956 και 1957.

Στην ευρεία παραγωγή την δεκαετία του ’50 η Jaguar έχει τα Sport XK120 (1948 – 1954), XK140 (1954 – 1957), και XK150 (1957 – 1960), το XKSS super sport και τα sedan Mk VII, VII, IX, compact sedan Mk I και II.