Legal & ΕΟΦΙΛΠΑ

Σύνοψη των διατάξεων για την κυκλοφορία οχημάτων με ιστορικές πινακίδες:

Νόμος 4805 για τα ΙΟ (Ιστορικά Οχήματα)
Ο νόμος θα ισχύσει στις 5/5/2023. Μέχρι τότε ισχύει η KYA2019 εδώ πιό κάτω με κόκκινο.

Επί πλέον διευκρινήσεις και συμβουλές από το Club.

Διευκρινίσεις επί του θέματος

Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων) από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών
Δικαιολογητικά που προσκομίζονται από τον κύριο του ΙΟ:
– Βεβαίωση χαρακτηρισμού ΙΟ (από ΕΟΦΙΛΠΑ μέσω JCG),
– Τεχνικός έλεγχος οχήματος κάθε έτος (ΚΤΕΟ).
– Διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υποχρεωτικά για ήδη ταξινομιμένα οχήματα)
– Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας, (άρ.16 Ν.2753/1999, άρ.26 Ν.2873/2000, άρ.27 Ν.3220/2004 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων).

Στον αιτούντα χορηγείται:
– Έντυπο άδειας κυκλοφορίας, με συμπληρωμένο τον κοινοτικό κωδικό «Η» .
– Ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
– Εγγραφή στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου.

Κυκλοφορία ΙΟ
– ΙΟ είναι τουλάχιστον 30 ετών.
– Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας (έως 999cc 50€ / έως 1999cc 100€ / πέραν των 2000cc 200€ / μοτοσυκλέτες 50€), χωρίς  τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα άνω των 45 ετών.
– Πιστοποιητικό συμμόρφωσης κάθε 5 χρόνια (από ΕΟΦΙΛΠΑ μέσω JCG).
– Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο.

Πρόστιμα και κυρώσεις 
Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου (Άρθρο 33 )
Όσα οχήματα έχουν χαρακτηριστεί και πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους, εφόσον είναι 30 ετών την ημερομηνία αίτησης χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας. Όσα ιστορικά οχήματα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας 18 μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου, απαγορεύεται να κυκλοφορούν.”
Μετά την παρέλευση δύο (2) ετών από τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά με βάση προγενέστερες διατάξεις, αυτά οφείλουν να εφοδιαστούν με το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης της παρ. 15 του άρθρου 3 για τη διατήρηση του σχετικού χαρακτηρισμού. Στη συνέχεια απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης για τα ανωτέρω οχήματα κάθε πέντε (5) έτη, όπως και για τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος.

Προηγούμενες διατάξεις

1992-Ν2093-ΦΕΚ-αρ36  ΕΔΩ
1999-Ν2696-ΦΕΚ ΕΔΩ
1999-Ν2753_ΦΕΚ ΕΔΩ
2000-Ν2873-ΦΕΚ ΕΔΩ
2004-Ν3220-ΦΕΚ ΕΔΩ
2004-ΚΥΑ-Α33824-2683_εγγραφα-κυκλοφοριας ΕΔΩ
2004-ΚΥΑ-Α1012568 ΕΔΩ

Προηγούμενες ανακοινώσεις

Είναι ακόμα σε ισχύ η ΚΥΑ 24/12/19 – ΦΕΚ 31/12/2019

Πότε επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες :

  • Στις εκδηλώσεις εγκεκριμένες από το υπουργείο, όπως εκείνες του Jaguar Club. Επιτρέπεται μέχρι δύο ημέρες πριν την έναρξη της εκδήλωσης και μόνον για την άπαξ διαδρομή από τον χώρο στάθμευσης μέχρι το σημείο εκκίνησης. Επίσης μία ημέρα μετά την λήξη και μόνον για την άπαξ διαδρομή από το σημείο τερματισμού μέχρι τον χώρο στάθμευσης. Ο συμμετέχων πρέπει να έχει λάβει αποδοχή συμμετοχής.
  • Κάθε εργάσιμη ημέρα για την μεταφορά του σε συνεργείο εφόσον υπάρχει αποδεδειγμένα ραντεβού (π.χ. e-mail) και για την συντομότερη διαδρομή από τον χώρο στάθμευσης μέχρι το συνεργείο και σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή.
  • Κάθε Κυριακή και σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή. Για το λεκανοπέδιο είναι η περιφέρεια Αττικής εκτός των νήσων.

Ιστορικά Οχήματα:

Όλα τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος σε πρότερο χρονικό σημείο με βάση προγενέστερες διατάξεις, διατηρούν τον σχετικό χαρακτηρισμό. (Αρθρο 4 ΚΥΑ – ΦΕΚ31/12/19)

Ο χαρακτηρισμός των ιστορικών οχημάτων γίνεται υποχρεωτικά μόνο από τους αντιπροσώπους της FIVA, FIA, FIM (FIM για μοτοσυκλέτες). (Αρθρο 1 –  ΚΥΑ 24/12/19 – ΦΕΚ 31/12/2019).

Έγγραφα που κάθε όχημα θα πρέπει να έχει:

Νόμιμη άδεια οδήγησης και
Αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος
Ιστορικές πινακίδες
Βεβαίωση του διοργανωτή, στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνεται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκειά τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σε αυτήν.

Υπενθυμίζω ότι ο μόνος αντιπρόσωπος της FIVA που έχει δικαίωμα να πιστοποιεί τα ιστορικά οχήματα (ANF) είναι η ομοσπονδία ΕΟΦΙΛΠΑ όπου το Jaguar Club είναι μέλος. Το Jaguar Club of Greece για τα Μέλη του διεκπεραιώνει χωρίς επί πλέον κόστη όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες με την ΕΟΦΙΛΠΑ και βοηθά το μέλος σε κάθε βήμα της διαδικασίας πιστοποίησης. Η βοήθεια αυτή ενεργοποιείται για κάθε όχημα του μέλους, όχι μόνο για τα Jaguar.

Επισυνάπτουμε:
Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ΦΕΚ 31/12/2019 ΕΔΩ

Επίσης Επισυνάπτουμε (για ιστορικούς μόνον λόγους καθότι έχουν καταργηθεί) τις προηγούμενες αποφάσεις του 2019
Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ)  25/2/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 24/4/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 26/7/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 24/9/2019 ΕΔΩ
Ανακοίνωση ομοσπονδίας 27/9/2019 ΕΔΩ

Περισσότερες πληροφορίες από το Jaguar Club of Greece.

(Ενημέρωση: 11 Δεκεμβρίου 2022)