New Historic Plates 2023

Τελευταία νέα για την έκδοση των κρατικών ιστορικών πινακίδων:

Τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω τις νέες Κρατικές Ιστορικές πινακίδες.
Περίληψη με λίγα λόγια.

 Α) Το Ιστορικό όχημα μου (Ι.Ο.) ΈΧΕΙ πιστοποίηση ιστορικότητας πριν από 3/4/23 από ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ.

  • συλλέγω τα έγγραφα της υφιστάμενης πιστοποίησης του Ι.Ο.
  • συλλέγω τα έγγραφα κυριότητας: άδεια κυκλοφορίας ή εκτελωνισμού (για τα μη ταξινομημένα) και, στην περίπτωση διαφορετικού ονόματος στα προηγούμενα έγγραφα, ιδιωτικά συμφωνικά αγοροπωλησίας.
  • παρουσιάζομαι σε ΚΤΕΟ και περνάω τεχνικό έλεγχο (για οχήματα μετά το 1940).
  • παρουσιάζομαι στα περιφερειακά γραφεία του Υπουργείου Μεταφορών,
    1. με όλα τα προηγούμενα έγγραφα
    2. με το παράβολο καταβολής τέλους αδείας
    3. μόνο για τα ταξινομημένα: η υπηρεσία διαγράφει (οριστικά & αμετάκλητα) το Ι.Ο. από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας
    4. η υπηρεσία χορηγεί στον ιδιοκτήτη την
      1. άδεια κυκλοφορίας Ι.Ο,
      2. ζεύγος πινακίδων
      3. εγγράφει το Ι.Ο. στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου.

 

Β) Το Ι.Ο. μου ΔΕΝ ΈΧΕΙ πιστοποίηση ιστορικότητας ή την απέκτησε μετά από την 3/4/23.

  • Απαιτείται η Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. που την εκδίδουν μόνο οι ΕΟ.ΦΙΛ.Π.Α. (δια μέσω του Jaguar Club για τα μέλη του JCG), ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ. κατόπιν ελέγχου του Ι.Ο..
  • Ακολουθώ όλα τα βήματα 2,3,4 της περίπτωσης (Α)

 Διευκρινήσεις για FIVA card:

  • FIVA card που εκδόθηκε πριν την 3/4/2023 αλλά μετά από το 2014 ο νόμος την θεωρεί αποδεκτή πιστοποίηση Ι.Ο. για την έκδοση των νέων πινακίδων. Δεν απαιτείται η Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
  • FIVA card που εκδόθηκε μετά την 3/4/2023 σε αντικατάσταση προηγουμένης υφιστάμενης. Θα διαπιστώσουμε στην πράξη εάν θα θεωρηθεί αποδεκτή ως πιστοποίηση Ι.Ο. για την έκδοση των νέων πινακίδων.
  • FIVA card που εκδόθηκε πριν το 2014 (δηλαδή έχει λήξει) και δεν έχει ανανεωθεί, δεν καλύπτει τις προϋποθέσεις του νόμου και απαιτείται και η Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
  • FIVA card που εκδόθηκε μετά την 3/4/2023 για πρώτη φορά δεν καλύπτει τις προϋποθέσεις του νόμου και απαιτείται και η Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
  • Ι.Ο. που δεν έχει FIVA card θα χρειαστεί μόνο την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. για την έκδοση των νέων πινακίδων. Η FIVA card δεν απαιτείται από το νόμο, ας θυμόμαστε όμως ότι είναι ένα διεθνές πιστοποιητικό και επιταχύνει την έκδοση Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. και πιστοποιείται με διεθνείς αναγνωρισμένες προδιαγραφές που τεκμηριώνουν επί πλέον το Ι.Ο.

Τα προαναφερθέντα βήματα έχουν τεθεί σε λειτουργία?
Ναι τα 1,2, το 3 μερικώς, Όχι το 4. Πιθανόν θα ενεργοποιηθεί σε 2 – 3 μήνες. Λεπτομέρειες από το Club.

Αφού το (4) δεν είναι σε λειτουργία τι κάνω τώρα?
Ετοιμάζω τον φάκελο με τα (1) & (2) και εάν χρειαστεί αποκτώ την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο.

Το JCG μπορεί να βοηθήσει τα μέλη για το σκοπό αυτό.

Τα κόστη είναι καθορισμένα?
Ναι για την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
Τα ΚΤΕΟ εφαρμόζουν τις υφιστάμενες τιμές (η ΕΟΦΙΛΠΑ έχει ζητήσει ειδική χαμηλότερη τιμή).
Το Υπουργείο Μεταφορών για την άδεια πιθανόν θα εφαρμόσει τα ίδια κόστη των συμβατικών οχήματων.

Επί πλεον ενημέρωση

  • Η Βεβαίωση χαρακτηρισμού Ι.Ο. εκδίδεται από την ΕΟΦΙΛΠΑ δια μέσω του Jaguar Club.
  • Η εταιρεία ONEX ανταποκρίθηκε στις 24/10 στο κάλεσμα του Υπουργείου Μεταφορών για “Πρόσκληση, για την ανάθεση δημιουργίας Μητρώου Αδειών Κυκλοφορίας Ιστορικών Οχημάτων με αναβάθμιση του Κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος Αδειών Κυκλοφορίας, για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος”.

Αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του Κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος Αδειών Κυκλοφορίας, για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας, σε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, με   την   υλοποίηση    των κάτωθι λειτουργιών:

  1. Διαγραφή οχήματος από το Μητρώο Αδειών και μετατροπή του οχήματος σε ιστορικό
  2. Εισαγωγή οχημάτων που δεν είναι στο Μητρώο Αδειών, σαν νέο ιστορικό όχημα
  3. Εισαγωγή οχημάτων που εισάγονται από το εξωτερικό, σαν νέο ιστορικό όχημα
  4. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας για τις παραπάνω περιπτώσεις
  5. Διαδικασία έκδοσης αντίγραφου άδειας κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
  6. Διαδικασία διόρθωσης στοιχείων άδειας κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
  7. Διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
  8. Διαδικασία απώλειας, κλοπής, φθοράς ή καταστροφής πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων, ιστορικού ενδιαφέροντος
  9. Διαγραφή οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
  10. Διαδικασία αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων, ιστορικού ενδιαφέροντος
  11. Διαδικασία δήλωσης κλοπής και ανάκλησης

Η υλοποίηση θα γίνει με τις ίδιες τεχνολογίες και τρόπο υλοποίησης του υπάρχοντος Πληροφοριακού Συστήματος Αδειών Κυκλοφορίας.

Με το πέρας του έργου αυτού, το Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας θα είναι ένα ενιαίο σύστημα που, εκτός των υφιστάμενων λειτουργιών, θα υποστηρίζει και τις επιπρόσθετες που αφορούν στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Το υφιστάμενο Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας έχει υλοποιηθεί σε περιβάλλον ανάπτυξης .NET.

Εκτελείται σε λειτουργικό σύστημα Windows Server που φιλοξενείται στο G-Cloud, με χρήση σχεσιακής βάσης δεδομένων SQL Server και διακομιστή εφαρμογών IIS.

Η χρονική διάρκεια του έργου θα είναι τρεις (3) μήνες και περιλαμβάνει τρεις (3) φάσεις διάρκειας ενός (1)  μηνός, η καθεμιά.

Κατά τον 1ο μήνα, θα υλοποιηθούν οι προαναφερόμενες λειτουργίες 1 – 4. Κατά τον 2ο μήνα, θα υλοποιηθούν οι προαναφερόμενες λειτουργίες 5 – 8. Κατά τον 3ο μήνα, θα υλοποιηθούν οι υπόλοιπες λειτουργίες.

Σε συνεννόηση με την αρμόδια Υπηρεσία, δύναται να γίνουν τροποποιήσεις στη σειρά υλοποίησης, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο.

Πληροφορίες για το αντικείμενο θα χορηγούνται από Υποστήριξης Πληροφορικής & Ηλεκτρονικών Συστημάτων (Δ9), του ΥΠ.Υ.ΜΕ. (τηλ. 2106508223)

https://www.yme.gr/promitheies-diagonismoi/item/11631-orthi-epanalipsi-prosklisi-gia-tin-anathesi-dimiourgias-mitroou-adeion-kykloforias-istorikon-oximaton-me-anavathmisi-tou-kentrikoy-pliroforiakoy-systimatos-adeion-kykloforias-gia-ti-xorigisi-stoixeion-kykloforias-se-oximata-istorikoy-endiaferontoshttps://www.yme.gr/promitheies-diagonismoi/item/11436-epanaprosklisi-gia-tin-anathesi-dimiourgias-mitroou-adeion-kykloforias-istorikon-oximaton-me-anavathmisi-tou-kentrikoy-pliroforiakoy-systimatos-adeion-kykloforias-gia-ti-xorigisi-stoixeion-kykloforias-se-oximata-istorikoy-endiaferontos

Σύνοψη των διατάξεων για την κυκλοφορία οχημάτων με ιστορικές πινακίδες:

Από 03/04/2023

  • ο νόμος 4850 για τα ΙΟ (5/11/2022) είναι σε ισχύ
  • απαγορεύεται η έκδοση ιστορικών πινακίδων από ΕΟΦΙΛΠΑ και από τις άλλες ομοσπονδίες.
  • η έκδοση ιστορικών πινακίδων θα πραγματοποιείται μόνο από κρατικό φορέα

Μεταβατική περίοδος για τα Ι.Ο. που έχουν ήδη τις ιστορικές πινακίδες από τις ομοσπονδίες:

  • Μπορούν να κυκλοφορούν με τις διατάξεις της ΚΥΑ 24/12/2019 (Click) μέχρι 31/12/2024 (Μόνο Κυριακές με γεωγραφικούς περιορισμούς, καθημερινές για επίσκεψη σε μηχανικούς κλπ, συμμετοχή σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις). 
  • όλα τα Ι.Ο. πρέπει να προσαρμοστούν με τον νόμο 4850 μέχρι την 31/12/2024

Τα σχετικά ΦΕΚ:
Νόμος 4850 για τα Ιστορικά Οχήματα – σε ισχύ από 3/04/2023 (ΦΕΚ208Α 5/11/2022)click
Στοιχεία κυκλοφορίας(Υπουργική απόφαση Αρ.341900 ΦΕΚ5729Β 9/11/2022) clιck
ΚΤΕΟ Ιστορικων Οχημάτων(Υπουργική απόφαση Αρ.358999 ΦΕΚ6029Β 28/11/2022) click
Νόμος 5043 (ΦΕΚ 091 13/04/2023) click
απαγορεύει την έκδοση ιστορικών πινακίδων από τις ομοσπονδίες από 03/04/2023.
Δίνει παράταση χρήσης υφιστάμενων ιστορικών πινακίδων που εκδόθηκαν από τις ομοσπονδίες μέχρι 31/12/2024
Νόμος 5039 ΦΕΚ 083 (3/4/2023) click
Ενεργοποιεί από 03/04/2023 το νόμο 4850/2021 για τα ιστορικά οχήματα.

Διευκρινίσεις επί του θέματος – Επί πλέον διευκρινήσεις και συμβουλές από το Club.

Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων) από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών
Δικαιολογητικά που προσκομίζονται από τον κύριο του ΙΟ:
– Βεβαίωση χαρακτηρισμού ΙΟ (από ΕΟΦΙΛΠΑ μέσω JCG),
– Τεχνικός έλεγχος οχήματος κάθε έτος (ΚΤΕΟ).
– Διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (υποχρεωτικά για ήδη ταξινομιμένα οχήματα)
– Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας, (άρ.16 Ν.2753/1999, άρ.26 Ν.2873/2000, άρ.27 Ν.3220/2004 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων).

Στον αιτούντα χορηγείται:
– Έντυπο άδειας κυκλοφορίας, με συμπληρωμένο τον κοινοτικό κωδικό «Η» .
– Ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
– Εγγραφή στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου.

Κυκλοφορία ΙΟ
– ΙΟ είναι τουλάχιστον 30 ετών.
– Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας (έως 999cc 50€ / έως 1999cc 100€ / πέραν των 2000cc 200€ / μοτοσυκλέτες 50€), χωρίς  τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα άνω των 45 ετών.
– Πιστοποιητικό συμμόρφωσης κάθε 5 χρόνια (από ΕΟΦΙΛΠΑ μέσω JCG).
– Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο.

Πρόστιμα και κυρώσεις 
Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου (Άρθρο 33 )
Όσα οχήματα έχουν χαρακτηριστεί και πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους, εφόσον είναι 30 ετών την ημερομηνία αίτησης χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας. Όσα ιστορικά οχήματα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας μέχρι την 31/12/2024, απαγορεύεται να κυκλοφορούν.
Μετά την παρέλευση δύο (2) ετών από τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά με βάση προγενέστερες διατάξεις, αυτά οφείλουν να εφοδιαστούν με το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης της παρ. 15 του άρθρου 3 για τη διατήρηση του σχετικού χαρακτηρισμού. Στη συνέχεια απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης για τα ανωτέρω οχήματα κάθε πέντε (5) έτη, όπως και για τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος.

Προηγούμενες διατάξεις

1992-Ν2093-ΦΕΚ-αρ36  ΕΔΩ
1999-Ν2696-ΦΕΚ ΕΔΩ
1999-Ν2753_ΦΕΚ ΕΔΩ
2000-Ν2873-ΦΕΚ ΕΔΩ
2004-Ν3220-ΦΕΚ ΕΔΩ
2004-ΚΥΑ-Α33824-2683_εγγραφα-κυκλοφοριας ΕΔΩ
2004-ΚΥΑ-Α1012568 ΕΔΩ

Προηγούμενες ανακοινώσεις

Είναι ακόμα σε ισχύ η ΚΥΑ 24/12/19 – ΦΕΚ 31/12/2019

Πότε επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες :

  • Στις εκδηλώσεις εγκεκριμένες από το υπουργείο, όπως εκείνες του Jaguar Club. Επιτρέπεται μέχρι δύο ημέρες πριν την έναρξη της εκδήλωσης και μόνον για την άπαξ διαδρομή από τον χώρο στάθμευσης μέχρι το σημείο εκκίνησης. Επίσης μία ημέρα μετά την λήξη και μόνον για την άπαξ διαδρομή από το σημείο τερματισμού μέχρι τον χώρο στάθμευσης. Ο συμμετέχων πρέπει να έχει λάβει αποδοχή συμμετοχής.
  • Κάθε εργάσιμη ημέρα για την μεταφορά του σε συνεργείο εφόσον υπάρχει αποδεδειγμένα ραντεβού (π.χ. e-mail) και για την συντομότερη διαδρομή από τον χώρο στάθμευσης μέχρι το συνεργείο και σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή.
  • Κάθε Κυριακή και σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή. Για το λεκανοπέδιο είναι η περιφέρεια Αττικής εκτός των νήσων.

Ιστορικά Οχήματα:

Όλα τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος σε πρότερο χρονικό σημείο με βάση προγενέστερες διατάξεις, διατηρούν τον σχετικό χαρακτηρισμό. (Αρθρο 4 ΚΥΑ – ΦΕΚ31/12/19)

Ο χαρακτηρισμός των ιστορικών οχημάτων γίνεται υποχρεωτικά μόνο από τους αντιπροσώπους της FIVA, FIA, FIM (FIM για μοτοσυκλέτες). (Αρθρο 1 –  ΚΥΑ 24/12/19 – ΦΕΚ 31/12/2019).

Έγγραφα που κάθε όχημα θα πρέπει να έχει:

Νόμιμη άδεια οδήγησης και
Αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος
Ιστορικές πινακίδες
Βεβαίωση του διοργανωτή, στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνεται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκειά τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σε αυτήν.

Υπενθυμίζω ότι ο μόνος αντιπρόσωπος της FIVA που έχει δικαίωμα να πιστοποιεί τα ιστορικά οχήματα (ANF) είναι η ομοσπονδία ΕΟΦΙΛΠΑ όπου το Jaguar Club είναι μέλος. Το Jaguar Club of Greece για τα Μέλη του διεκπεραιώνει χωρίς επί πλέον κόστη όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες με την ΕΟΦΙΛΠΑ και βοηθά το μέλος σε κάθε βήμα της διαδικασίας πιστοποίησης. Η βοήθεια αυτή ενεργοποιείται για κάθε όχημα του μέλους, όχι μόνο για τα Jaguar.

Επισυνάπτουμε:
Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ΦΕΚ 31/12/2019 ΕΔΩ

Επίσης Επισυνάπτουμε (για ιστορικούς μόνον λόγους καθότι έχουν καταργηθεί) τις προηγούμενες αποφάσεις του 2019
Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ)  25/2/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 24/4/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 26/7/2019 ΕΔΩ
Εγκύκλιος 24/9/2019 ΕΔΩ
Ανακοίνωση ομοσπονδίας 27/9/2019 ΕΔΩ

Περισσότερες πληροφορίες από το Jaguar Club of Greece.

(Ενημέρωση: 24 Οκτωβρίου 2023)