Historic Plates 2024

Κρατικές ιστορικές πινακίδες

Κυκλοφορία Ι.Ο.

  • Ο Νόμος 4850 ορίζει Ιστορικό Όχημα (Ι.Ο.) ένα μηχανοκίνητο όχημα που είναι τουλάχιστον 30 ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων.
  • Τα Ιστορικά Οχήματα μπορούν να αποκτήσουν τις νέες κρατικές ιστορικές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας Ι.Ο.
  • Από 3/4/2023 απαγορεύεται η χορήγηση των προηγουμένων, μη κρατικών, ιστορικών πινακίδων που εκδίδανε οι  ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΕΟΟΕ, ΕΛΠΑ. Από 1/1/2027 θα παύσει η ισχύς των υφιστάμενων. (Νόμος 5167 ΦΕΚ207 -20/12/2024).
  • Τα Ι.Ο. κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας (έως 999cc 50€ / έως 1999cc 100€ / πέραν των 2000cc 200€ / μοτοσυκλέτες 50€), χωρίς τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα άνω των 45 ετών.
  • Η Άδεια Κυκλοφορίας πρέπει να ανανεώνεται κάθε 5 χρόνια αφού πιστοποιείται ότι εξακολουθεί να έχει τα χαρακτηριστικά Ι.Ο. Το Jaguar Club έχει εξουσιοδοτηθεί από την Ομοσπονδία ΕΟΦΙΛΠΑ να πραγματοποιεί τους τεχνικούς ελέγχους και την διαδικασία πιστοποίησης.
  • ΚΤΕΟ ετήσιο

Τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω τις νέες Κρατικές Ιστορικές πινακίδες.
Περίληψη με λίγα λόγια.

Έχουμε κατηγοριοποιήσει τα ιστορικά οχήματα σε 4 κατηγορίες.
Οι ορισμοί των όρων που χρησιμοποιούμε είναι εδώ

Α) Όχημα Μη ταξινομημένο ΜΕ πιστοποίηση ιστορικότητας πριν από 3/4/23 από ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ.
1) Απαιτείται να έχω τα έγγραφα κυριότητας: Βεβαίωση εκτελωνισμού (σε πρωτότυπο). Εάν δεν αναγράφεται ο σημερινός ιδιοκτήτης στην βεβαίωση εκτελωνισμού απαιτείται και το/τα ιδιωτικά συμφωνικά αγοροπωλησίας, (όλα σε πρωτότυπο). Απαιτείται να έχω και την άδεια κυκλοφορίας της χώρας προέλευσης.
2) Απαιτείται να έχω την πιστοποίηση του Ι.Ο. (σε πρωτότυπο)

Β) Όχημα Μη ταξινομημένο ΧΩΡΙΣ πιστοποίηση ιστορικότητας ή ΜΕ πιστοποίηση μετά την 3/4/23.
1) Απαιτείται να έχω τα έγγραφα κυριότητας: όπως την περίπτωση Α1.
2) Απευθύνομαι στο Jaguar Club (τα μέλη μόνον), και αιτούμαι την έκδοση Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Ι.Ο.

Γ) Όχημα ταξινομημένο ΜΕ πιστοποίηση ιστορικότητας πριν από 3/4/23 από ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ.
1) Απαιτείται να έχω τα έγγραφα κυριότητας: Άδεια Κυκλοφορίας που πρέπει να είναι στο όνομά μου και  Λαμβάνω από Εφορία Βεβαίωση ότι δεν οφείλω τέλη. Μη αποδεκτά τα ιδιωτικά συμφωνικά αγοροπωλησίας.
2) Απαιτείται να έχω την πιστοποίηση του Ι.Ο. (σε πρωτότυπο)

Δ) Όχημα ταξινομημένο ΧΩΡΙΣ πιστοποίηση ιστορικότητας ή ΜΕ πιστοποίηση μετά την 3/4/23.
1) Απαιτείται να έχω τα έγγραφα της περίπτωσης Γ1.
2) Απευθύνομαι στο Jaguar Club (τα μέλη μόνον), και αιτούμαι την έκδοση Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Ι.Ο.

Για Όλες τις προηγούμενές περιπτώσεις Α,Β,Γ &Δ
3) παρουσιάζομαι σε ΚΤΕΟ και περνάω τεχνικό έλεγχο ως ανάριθμο δηλώνοντας ότι θα γίνει ιστορικό.
4) παρουσιάζομαι στα περιφερειακά γραφεία του Υπουργείου Μεταφορών με τα ακόλουθα:,

  • όλα τα προηγούμενα έγγραφα και τις πινακίδες (πινακίδες μόνο για τα ταξινομημένα)
  • το παράβολο καταβολής τέλους αδείας (σήμερα 75€)
    • μόνο για τα ταξινομημένα: η υπηρεσία διαγράφει (οριστικά & αμετάκλητα) το Ι.Ο. από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας
  • η υπηρεσία κατόπιν ελέγχου χορηγεί στον ιδιοκτήτη την
    • άδεια κυκλοφορίας Ι.Ο, & ζεύγος πινακίδων (ορθογώνιες)
    • εγγράφει το Ι.Ο. στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου
  • ενημερώνει την ΑΑΔΕ
  • Ο ιδιοκτήτης ελέγχει άμεσα εάν πρέπει να πληρώσει τέλος κυκλοφορίας και παράλληλα ασφαλίζει το Ι.Ο.

 Ειδική περίπτωση

  • Όχημα κατασκευασμένο πριν από το 1940 ειδική μεταχείριση για ΚΤΕΟ
  • Όχημα σε ακινησία με κατατεθειμένες πινακίδες στην Εφορία: λαμβάνουμε σχετική δήλωση κατάθεσης από την εφορία.

Σημείωση: Οι άδειες κυκλοφορίας Ι.Ο. έχουν ημερομηνία λήξης και πρίν την λήξη της θα πρέπει να ανανεωθούν για 5 έτη κ.ο.κ.

 Λεπτομέρειες, συμβουλές και ειδικές περιπτώσεις από το Jaguar Club

 Διευκρινήσεις για FIVA card:

  • Ι.Ο. που δεν έχει FIVA card (ούτε άλλου φορέα πιστοποίηση) θα χρειαστεί μόνο την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. για την έκδοση των νέων πινακίδων. Η FIVA card δεν απαιτείται από το νόμο, ας θυμόμαστε όμως ότι είναι ένα διεθνές πιστοποιητικό και επιταχύνει την έκδοση Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. και πιστοποιείται με διεθνείς αναγνωρισμένες προδιαγραφές που τεκμηριώνουν επί πλέον το Ι.Ο.

Μεταβατική περίοδος για τα Ι.Ο. που έχουν ήδη τις παλαιές ιστορικές πινακίδες από τις ομοσπονδίες:

  • Μπορούν να κυκλοφορούν με τις διατάξεις της ΚΥΑ 24/12/2019 (Click) μέχρι 31/12/2026 (Μόνο Κυριακές με γεωγραφικούς περιορισμούς, καθημερινές για επίσκεψη σε μηχανικούς κλπ, συμμετοχή σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις). 
  • όλα τα Ι.Ο. πρέπει να προσαρμοστούν με τον νόμο 4850 μέχρι την 31/12/2026.

Πληροφοίες για τα τεκμήρια Ι.Ο. click εδώ

Επί πλέον διευκρινήσεις και συμβουλές από το Club.