Historic Plates 2024
Κρατικές ιστορικές πινακίδες
Κυκλοφορία Ι.Ο.
- Ο Νόμος 4850 ορίζει Ιστορικό Όχημα ένα μηχανοκίνητο όχημα που είναι τουλάχιστον 30 ετών τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων.
- Με την εφαρμογή του Νόμου 4850 τα Ιστορικά Οχήματα μπορούν να αποκτήσουν τις νέες κρατικές ιστορικές πινακίδες και έγγραφα.
- Από 1/1/2025 θα παύσει η ισχύς των υφιστάμενων πινακίδων ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΕΟΟΕ, ΕΛΠΑ ενώ απο 3/4/2023 απαγορεύεται η χορήγηση νέων.
- Τα Ι.Ο. κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας (έως 999cc 50€ / έως 1999cc 100€ / πέραν των 2000cc 200€ / μοτοσυκλέτες 50€), χωρίς τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα άνω των 45 ετών.
- Η Άδεια Κυκλοφορίας πρέπει να ανανεώνεται κάθε 5 χρόνια αφού πιστοποιείται (από ΕΟΦΙΛΠΑ μέσω JCG) ότι εξακολουθεί να έχει τα χαρακτηριστικά Ι.Ο.
- ΚΤΕΟ ετήσιο
Τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω τις νέες Κρατικές Ιστορικές πινακίδες.
Περίληψη με λίγα λόγια.
Έχουμε κατηγοριοποιήσει τα ιστορικά οχήματα σε 4 κατηγορίες.
Οι ορισμοί των όρων που χρησιμοποιούμε είναι εδώ
Α) Όχημα Μη ταξινομημένο ΜΕ πιστοποίηση ιστορικότητας πριν από 3/4/23 από ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ.
1) συλλέγω τα έγγραφα κυριότητας: Βεβαίωση εκτελωνισμού (γνήσια). Εάν δεν αναγράφεται ο σημερινός ιδιοκτήτης στην βεβαίωση εκτελωνισμού απαιτείται και το/τα ιδιωτικά συμφωνικά αγοροπωλησίας, (όλα γνήσια).
2) συλλέγω τα έγγραφα της υφιστάμενης πιστοποίησης του Ι.Ο.
Β) Όχημα Μη ταξινομημένο ΧΩΡΙΣ πιστοποίηση ιστορικότητας ή ΜΕ πιστοποίηση μετά την 3/4/23.
1) συλλέγω τα έγγραφα κυριότητας: όπως την περίπτωση Α1.
2) Απευθύνομαι στο Jaguar Club (τα μέλη μόνον), και ακολουθώ την διαδικασία για την έκδοση Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
Γ) Όχημα ταξινομημένο ΜΕ πιστοποίηση ιστορικότητας πριν από 3/4/23 από ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ.
1) συλλέγω τα έγγραφα κυριότητας: Άδεια Κυκλοφορίας που πρέπει να είναι στο όνομά μου και Λαμβάνω από Εφορία δήλωση ότι δεν οφείλω τέλη. Μη αποδεκτά τα Ιδιωτικά συμφωνικά αγοροπωλησίας.
2) συλλέγω τα έγγραφα της υφιστάμενης πιστοποίησης του Ι.Ο.
Δ) Όχημα ταξινομημένο ΧΩΡΙΣ πιστοποίηση ιστορικότητας ή ΜΕ πιστοποίηση μετά την 3/4/23.
1) συλλέγω τα έγγραφα της περίπτωσης Γ1.
2) Απευθύνομαι στο Jaguar Club (τα μέλη μόνον), και ακολουθώ την διαδικασία για την έκδοση Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Ι.Ο.
Για Όλες τις προηγούμενές περιπτώσεις Α,Β,Γ &Δ
3) παρουσιάζομαι σε ΚΤΕΟ και περνάω τεχνικό έλεγχο ως ανάριθμο δηλώνοντας ότι θα γίνει ιστορικό.
4) παρουσιάζομαι στα περιφερειακά γραφεία του Υπουργείου Μεταφορών,
- με όλα τα προηγούμενα έγγραφα και τις πινακίδες (πινακίδες μόνο για τα ταξινομημένα)
- με το παράβολο καταβολής τέλους αδείας (σήμερα 75€)
- μόνο για τα ταξινομημένα: η υπηρεσία διαγράφει (οριστικά & αμετάκλητα) το Ι.Ο. από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας
- η υπηρεσία χορηγεί στον ιδιοκτήτη την
- άδεια κυκλοφορίας Ι.Ο, & ζεύγος πινακίδων (ορθογώνιες)
- εγγράφει το Ι.Ο. στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου
- ενημερώνει την ΑΑΔΕ
- Ο ιδιοκτήτης ασφαλίζει το Ι.Ο. και ελέγχει άμεσα εάν πρέπει να πληρώσει τέλος κυκλοφορίας
Ειδική περίπτωση
- Όχημα κατασκευασμένο πριν από το 1940 ειδική μεταχείριση για ΚΤΕΟ
- Όχημα σε ακινησία με κατατεθειμένες πινακίδες στην Εφορία: λαμβάνουμε σχετική δήλωση κατάθεσης από την εφορία.
Λεπτομέρειες, συμβουλές και ειδικές περιπτώσεις από το Jaguar Club
Διευκρινήσεις για FIVA card:
- Ι.Ο. που δεν έχει FIVA card (ούτε άλλου φορέα πιστοποίηση) θα χρειαστεί μόνο την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. για την έκδοση των νέων πινακίδων. Η FIVA card δεν απαιτείται από το νόμο, ας θυμόμαστε όμως ότι είναι ένα διεθνές πιστοποιητικό και επιταχύνει την έκδοση Βεβαίωση Χαρακτηρισμού Ι.Ο. και πιστοποιείται με διεθνείς αναγνωρισμένες προδιαγραφές που τεκμηριώνουν επί πλέον το Ι.Ο.
Επί πλεον ενημέρωση:
Σύνοψη των διατάξεων για την κυκλοφορία οχημάτων με ιστορικές πινακίδες:
Από 03/04/2023
- ο νόμος 4850 για τα ΙΟ (5/11/2022) είναι σε ισχύ
- απαγορεύεται η έκδοση ιστορικών πινακίδων από ΕΟΦΙΛΠΑ και από τις άλλες ομοσπονδίες.
- η έκδοση ιστορικών πινακίδων θα πραγματοποιείται μόνο από κρατικό φορέα
Μεταβατική περίοδος για τα Ι.Ο. που έχουν ήδη τις ιστορικές πινακίδες από τις ομοσπονδίες:
- Μπορούν να κυκλοφορούν με τις διατάξεις της ΚΥΑ 24/12/2019 (Click) μέχρι 31/12/2024 (Μόνο Κυριακές με γεωγραφικούς περιορισμούς, καθημερινές για επίσκεψη σε μηχανικούς κλπ, συμμετοχή σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις).
- όλα τα Ι.Ο. πρέπει να προσαρμοστούν με τον νόμο 4850 μέχρι την 31/12/2024.
Επί πλεον ενημέρωση
- Η Βεβαίωση χαρακτηρισμού Ι.Ο. εκδίδεται από την ΕΟΦΙΛΠΑ δια μέσω του Jaguar Club.
Επί πλέον διευκρινήσεις και συμβουλές από το Club.